Je pakt je Samsung-telefoon om hem te ontgrendelen en ineens werkt je pincode niet meer. Heel vervelend, vooral als je zeker weet dat je niets hebt veranderd. Toch gebeurt het steeds vaker.
In veel gevallen ligt het probleem bij apps zoals ITsMe of bepaalde bankapps. Deze apps kunnen ongemerkt de beveiligingsinstellingen van je toestel aanpassen. Daardoor kan je Samsung ineens een andere pincode vragen.
Heb je kortgeleden een nieuwe pincode ingesteld in een app? Dan is de kans groot dat je telefoon nu die code gebruikt. Probeer eerst de code die je laatst hebt gebruikt bij een beveiligingsapp. Lukt dat niet? Dan kun je soms je telefoon nog ontgrendelen via je Google-account.
Kom je er niet uit? Ga dan niet zelf resetten of experimenteren. De kans is groot dat je al je gegevens verliest als je geen goede back-up hebt. Laat je toestel liever veilig controleren door een aangesloten winkel van GoedGerepareerd.nl. Onze specialisten weten precies wat ze moeten doen om jouw telefoon weer toegankelijk te maken, zonder risico op gegevensverlies.
Zoek snel een aangesloten winkel bij jou in de buurt via www.goedgerepareerd.nl.